
БРЗИНА И НЕПАЖЊА – ГЛАВНИ УЗРОЦИ НЕЗГОДА
ЛОЗНИЦА (28. април 2025) – Први месеци коришћења савременог мото-пута Лозница−Шабац упозоравају
Од отварања мото-путa М-3 до сада регистровано је 18 саобраћајних незгода у којима су четири особе лакше повређене, а једна је задобила теже повреде. Саобраћајна полиција апелује на возаче да поштују саобраћајну сигнализацију, нарочито ограничења брзине, и позива на опрез у критичним зонама попут кружних токова.

Фото: З. Живановић
Од када је у децембру прошле године ушао у редовну употребу мото-пут М-3, који повезује Лозницу и Шабац, до сада се на тој саобраћајници догодило 18 саобраћајних незгода у којима су четири особе лакше повређене, док је једна задобила теже повреде, а главни узрок је људски фактор, оценила је Саобраћајна полиција.
− Возачи игноришу знакове и прилазе кружним токовима пребрзо − истиче Милош Мирић, помоћник командира Саобраћајне полицијске испоставе (СП) Лозница за „Лознички недељник“.
− Од дана отварања мото-пута М-3 до данас догодило се 18 саобраћајних незгода. У четири незгоде имали смо повређена лица – четири особе задобиле су лаке телесне повреде, док је једна особа задобила тешке телесне повреде − навео је наш саговорник.
Он истиче да је главни узрок готово свих инцидената људски фактор.
− Као основни узрок већине незгода издвојили смо непоштовање постављене саобраћајне сигнализације, нарочито када је реч о ограничењу брзине кретања, која је на прилазима кружним токовима спуштена и до 40 км/ч – истакао је Мирић.
Пред улазак у кружни ток треба обавезно смањити брзину кретања
Као посебно ризичну локацију Мирић издваја кружни ток у Лешници. − То је место где се из правца Шапца вози дуг правац од скоро пет километара и ту многи возачи развијају велике брзине. Нажалост, уласком у кружни ток без успоравања долази до губитка контроле и судара – објаснио је Мирић.
Додаје да возачи често имају погрешан осећај да се налазе на ауто-путу.
− Када се крећете деоницом која је модерна, нова и широка, многи забораве да је реч о мото-путу, не ауто-путу. Брзина је ограничена на 100 км/ч, а код кружних токова треба бити посебно опрезан – истакао је.

Фото: ТВ Лотел
На питање о квалитету сигнализације, Мирић наглашава да је све урађено по прописима.
− Саобраћајна сигнализација је јасно постављена, знакови су на довољно великој удаљености да их возач може приметити на време. Имамо и светлосне знакове који додатно упозоравају на опасност – проблем није у сигнализацији, већ у њеном непоштовању – оценио је.
Полиција појачала контроле − „пресретачи“ на терену
− На овом путу већ су биле активне патроле из Лознице и Шапца, а сада су на терену и пресретачи, полицијска возила без ознака − истиче Мирић.
− Имали смо више случајева где су возачи због великог прекорачења брзине одмах изведени пред судију за прекршаје – казао је.
На питање како полиција реагује у случају саобраћајних незгода на овом путу и да ли постоје специфичне мере које се предузимају одмах након несреће, Мирић наводи:
− Чим се догоди саобраћајна незгода, наравно, чим дежурна служба добије обавештење о сабраћајној незгоди, одмах се упућује најближа патрола саобраћајне полиције како би што пре изашла на лице места, адекватно обезбедила лице места како не би дошло до нових саобраћајних незгода и упућује се увиђајна екипа која нарочито мора водити рачуна о својој безбедности, безбедности учесника саобраћајне незгоде и других учесника у саобраћају који туда пролазе − нагласио је Мирић, који апелује на возаче да планирају путовања и буду додатно опрезни.
− Ово није ауто-пут. Максимална дозвољена брзина је 100 км/ч. Посебно упозоравамо на кружне токове – морате пропустити возила која су већ у кружном току − наглашава Мирић.
− Возачи често забораве на то када се десетак минута возе правцем без прекида и онда изненада наиђу на кружни ток, што може бити кобно. Као што имамо, рецимо, између Прњавора и Лешнице и онда долазите на кружни ток где морате буквално да зауставите возило да бисте пропустили можда аутобус, можда породицу која се креће у аутомобилу кроз тај кружни ток, а то је јако важно, наравно – објаснио је наш саговорник.
Кружни ток у Лешници – најкритичнији
− Најкритичнији кружни ток на овој деоници је управо онај у Лешници − наглашава Мирић.
− Када долазите из смера од Шапца ка Лозници, ту имате правац где се може развити велика брзина. Нажалост, многи возачи не поштују ограничење брзине, што изазива проблеме. Кретање великим брзинама према кружном току, где брзина мора бити прилагођена, доводи до озбиљних инцидената – казао је.
Важно је напоменути да је саобраћај на мото-путу М-3 дозвољен само за возила са конструктивном брзином од најмање 50 км/ч, као што су мотоцикли, путничка возила, теретна возила и аутобуси са или без прикључног возила. Такође, забрањено је кретање запрежним возилима, бициклима, мопедима, тракторима и радним машинама.
− Возачи су дужни да користе крајњу десну траку, осим када претичу или када је та трака заузета возилима која се крећу у колони − нагласио је наш саговорник и упозорио „да није дозвољено вучење неисправног возила по мото-путу, осим када је то неопходно до првог искључења.“
− Поштовањем саобраћајних прописа сви бисмо избегли нежељене последице. Пут је безбедан онолико колико су безбедни они који га користе − закључио је Мирић.
Аутор: Зоран Живановић