
ЛОЗНИЦА У ЗНАКУ ТУРИЗМА У ПРОШЛОЈ ГОДИНИ
ЛОЗНИЦА (2. јануар 2025) – Активности Туристичке организације града Лознице у 2024. години
У циљу унапређења туристичких ресурса и промоције природних благодети лозничког краја, Туристичка организација града Лознице је током минуле године реализовала низ манифестација и програма који су постали препознатљиви на туристичкој мапи Србије. Град Лозница је све омиљеније туристичко одредиште за госте, чији број се повећава из године у годину.

Туристичка организација града Лознице (ТОГЛ) током минуле 2024. године реализовала је бројне програмске садржаје и манифестације у циљу унапређења туристичких ресурса и промоције природних благодети у лозничком крају, што значајно доприноси развоју туризма.
Ова организација чија је основна делатност промоција туризма током читаве године организује мноштво различитих догађаја, пажљиво одабраних садржаја, наменских визуала за све генерације и афинитете туриста, дајући посебан значај њиховој најави и промоцији, што у наш крај доводи све већи број посетилаца.
Резимирајући резултате рада у протеклој години, директорка ТОГЛ-а Снежана Перић подсетила је за „Лознички недељник“ да су у овој установи унапредили постојеће и покренули нове манифестације: „Приђи срцем“, Интернационални фестивал статуа „Статуе фест“, ревију олдтајмера, Сајам цвећа, матурски дефиле, Државно првенство у мажорет плесу, „Crossover” музички фестивал, Покрени точак здравља, Коло за Вука, Саборско прело, као и Михољске сусрете села, Светски дан детета, Колонију пустовања и Зимски фестивал.

Фото: ТВ Лотел
Наша саговорница је оценила да је најпознатији и најмасовнији фестивал „ЛилаЛо“ постао нови бренд града Лознице.
– Манифестације имају вишеструки значај, најпре да се њима привуку нови туристи и посетиоци, затим да они туристи који бораве у Лозници буду задовољни понуђеним забавним и културним садржајима, дођу поново и препоруче познаницима, као и унапређење друштвеног живота у граду у целини. Туристичка организација града Лознице је данас модерна установа, препознатљива по својим активностима у земљи и иностранству, уважена од локалних, националних и међународних институција и организација – рекла је Перићева.

Фото: ТВ Лотел
У прилог томе говоре бројне награде, признања и похвале, туристичке манифестације.
Туристичке садржаје прате похвале и признања
„ЛилаЛо“ фестивал је и ове године проглашен за једну од три најуспешније туристичке манифестације у земљи. Документарно-промотивни филм „Лилање у Лозници“ је приказан на фестивалима филма у Врњачкој Бањи и Врбасу. Велику пажњу је привукао и играни промотивни филм „Приђи срцем – Зимски фестивал у Лозници“ титлован на енглески језик, као и бројни други кратки филмови рађени у формату за друштвене мреже на интернету. Кандидовали смо Тршић на конкурсу за „Најбоље туристичко село на свету“, који расписује Светска туристичка организација, и четврту годину заредом је изабран да представља Србију на том такмичењу. Више пута смо награђивани на међународним конкурсима за избор најбољих туристичких публикација у Крушевцу и Лесковцу – казала је Перићева.

Фото: ТОГЛ
– У току је Зимски фестивал са изузетно богатом празничном декорацијом, инсталацијама за фотографисање, програмом и садржајима: клизалиште у срцу града, забавни парк, божићни базар, ледена шума, медено сеоце и други атрактивни украси постављени како у самом граду тако и у Бањи Ковиљачи и Лешници. Организовано је више од 20 већих концерата различитих музичких жанрова: Тијана Дапчевић, Душан Секулић, „Галија“, Мари Мари са дечјим хором, „Лексингтон бенд“, Barcelona Gipsy Balkan Orchestra, Оперски гала концерт, Теја Дора, „Whoo see“, Rouzi, Zhiva, Кени није мртав, Маја Милинковић Фадолинка, Филип Жмахер, Браћа Теофиловић, Balkan Strings Quintet, Жељко Васић, „Магла бенд“, Џенан, „Ресавац Балкан трио“, концерти локалних извођача, као и изложбе, позоришне представе, анимације за децу и бројне друге догађаје – навела је наша саговорница.

Фото: ТВ Лотел
Она је подсетила и да спроводе акцију „Туристичка патрола“ која бележи успехе појединаца, удружења, привредних субјеката и институција који су допринели побољшању квалитета туристичке понуде. На завршној свечаности, која је организована крајем претходне године јубиларни, двадесети пут, уручена су признања најистакнутијим, додајући да су током године организовали више тематских фото-конкурса, као и изложбе награђених радова.
Присуство у медијима део редове активности
– Присутни смо у дигиталним, националним и међународним медијима, подржали смо снимање бројних студијских ТВ емисија, али и сниматељске екипе у Лозници. Угостили смо топ блогере у Србији, бројне фотографе, сниматеље и новинаре, а више пута и туристичке новинаре из међународног удружења ФИЈЕТ. Свима редовно шаљемо актуелне информације о нашој турстичкој понуди – рекла је директорка, додајући да су у свом раду применили креативност, иновативност, предузимљивост и студиозност уз континуирану едукацију запослених.
– Учествујемо на пословним, стручним и едукативним скуповима, а понеке и сами организујемо. Имамо свој пројектни тим, самостално пишемо пројекте и конкуришемо код домаћих и страних донатора. Имамо у редовима запослених и два лиценцирана туристичка водича, па смо урадили стандардизацију излета „Кроз шљивике и ливаде“ и „Шетња улицама великана“ – истакла је наша саговорница.
– Учествујемо у пројекту „Дигитализација туристичке понуде Србије“, који је покренуло Министарство туризма и омладине и у току је израда планинског водича у штампаном и дигиталном формату, такође, и у пројекту Министарства технолошког развоја Републике Србије и Републике Јапана, где нам је додељена волонтерка из Јапана на период од две године, консултант за дигиталне трансформације – казала је Перићева.
Говорећи о осталим актуелним пројектима, ставила је акценат на пројекат „Кућа културе и туризма у Бањи Ковиљачи – реконструкција и адаптација дела Дома Стаке Пејић“, у оквиру којег је завршена прва фаза грађевинских радова (пројекат Министарства културе „Градови у фокусу“).
Поред њега, актуелан је и пројекат Министарства туризма и омладине „Изградња музичког павиљона и санација капија у Бањи Ковиљачи“, чији су радови у току, потом „Заједно за културни туризам“, ЕУ пројекат прекограничне сарадње, НАЛЕД и пројекат WIN са Удружењем пословних жена Србије „Унапређење положаја жена на тржиштима рада периферних индустријских региона“.
Припрема се апликација за нови пројекат
–У припреми је апликација за пројекат у оквиру ИПА 3 ЦБЦ Програм Србија – Босна и Херцеговина – рекла је Перићева и додала да спроводе и пројекте који су у Акционом плану стратешког документа Програм развоја туризма града Лознице 2021–2025, у чију је израду био активно укључен јавни, приватни, стручни и невладин сектор.
Током године Туристичка организација града Лознице је наступала на међународним сајмовима туризма и бројним догађајима у земљи и иностранству, где год су увидели добру прилику за промоцију (београдски Дани породице, Међународни пољопривредни сајам у Новом Саду).
– Наш наступ је интерактиван и мултимедијалан, обогаћен културно-уметничким програмом, увек изузетно запажен од стране посетилаца и медија. Аутобуси у градском превозу у Новом Саду и Београду на дисплеју су приказивали промо-видео са „ЛилаЛо“ фестивала. Урадили смо и кратку рекламу која је емитована на РТС1 и другим националним телевизијама, као и џингл за радио-станице – подсетила је Перићева, резимирајући туристичке активности током 2024. године.
Рекла је и да се промотивне активности базирају на дигиталном маркетингу на интернет страници www.togl.rs, на 7 језика, на ћириличном и латиничном писму, где се може разгледати и Лозница из ваздуха са 24 виртуелне шетње по најзначајнијим локалитетима и објектима. Поред тога, све активности ТОГЛ-а доступне су и на девет друштвених мрежа.
Аутор: Сања Димитрић Нешић