Фото: ТВ Лотел

ПРОВЕРА СПРЕМНОСТИ УЧЕНИКА ЗА ПОЛАЗАК У ШКОЛУ

ЛОЗНИЦА (18. април 2024) – Генерација која ће од септембра сести у школске клупе је рођена у периоду од 1. марта 2017. до 1. марта 2018. године. Тестирање подразумева разговор са родитељем током којег се прикупљају подаци о детету, испитивање предзнања детета и разговор детета са психологом.

Фото: ТВ Лотел

Упис ученика у први разред је у току, те се у лозничким основним школама обављају провере спремности малишана за полазак у школу, а циљ тестирања је упознавање школе са сваким учеником, његовим развојем, предзнањем и понашањем.

Родитељи све до краја августа могу пријавити своје дете за полазак у школу и обавити тестирање.

– Већи део посла смо завршили и до сада ми смо уписали 92 ученика у први разред. У току је провера спремности, спремности детета за полазак у школу јер има и превремено уписаних и ученика 2017. годиште будућих ђака првака који су се уписали – казала је директорка Основне школе „Анта Богићевић“ Весна Панић.

Фото: ТВ Лотел

Генерација која ће од септембра сести у школске клупе је рођена у периоду од 1. марта 2017. до 1. марта 2018. године.

– У ствари циљ је да се школа припреми за свако дете, односно да упознамо дете на самом почетку, пре његовог школовања, да добијемо основне податке о његовом досадашњем развоју и да у складу са тим учитељи исто тако буду припремљени за ту нову генерацију деце и да они припремају даље свој рад и раде онако како је најбоље и у интересу деце – објаснила је школски психолог Гордана Марковић Сакић.

Према њеним речима, деца су све зрелија у социо-емоционалном смислу, али је и значај предшколске установе у вези са осамостаљивањем детета велики.

Тестирање подразумева разговор са родитељем током којег се прикупљају подаци о детету, његовом развоју, страховима, социјалном статусу, емоционалном развитку и реакцијама, затим испитивање предзнања детета и разговор детета са психологом.

Фото: ТВ Лотел

– Битне су нам основне ствари, то је да релативно добро држи оловку, да може да се снађе на листу папира, добро је када може да неку краћу реч рашчлани на гласове, да зна те основне појмове горе-доле, десно-лево, изнад-испод, боје – истакла је Марковић Сакић.

Струка је мишљења да дете треба пустити да самостално испољи интересовања, те због тога нека деца умеју и пре првог разреда да читају, а друга не. Свако дете је различито и има различите способности.

Фото: ТВ Лотел

Током разговора са психологом дете пролази кроз вербалну и невербалну проверу. Вербална подразумева питања у вези са свакодневним животом, а невербална слагање коцкица или слагалице.

Фото: ТВ Лотел

Према речима школског психолога, тестирање спремности ученика родитељи би требало да представе деци као обичан разговор којем је циљ упознавање детета и који нема последице.

Аутор: Кристина Милановић