
ЗАВРШЕН 46. МЕЂУНАРОДНИ САЈАМ ТУРИЗМА У БЕОГРАДУ
ЛОЗНИЦА (26. фебруар 2025) – Туристичке потенцијале Лознице представила Туристичка организација града Лознице. Запажен наступ на Сајму имала Специјална болница за рехабилитацију „Бања Ковиљача“.

Фото: ТВ Лотел
Под слоганом „Једна карта, безброј светова“ у Београду је од 20. до 23. фебруара одржан 46. Међународни сајам туризма, највећа сајамска туристичка манифестација у Југоисточној Европи, на којем је ове године учествовало преко 400 домаћих и страних излагача.
Сајам туризма на Београдском сајму, догађај светског ранга и један од најпосећенијих сајмова на овим просторима, свечано је отворио председник Србије Алексансдар Вучић, истакавши том приликом да је Србија за деценију удвостручила број долазака туриста у нашу земљу са 2 на 4,4 милиона. Удвостручен је и број ноћења са 6,4 на 12,6 милиона.
Истовремено, готово је учетворостручен ниво прихода у односу на оне које смо имали пре 12 година, навео је Вучић. Истом приликом председник Србије подсетио је да је Светска туристичка организација Уједињених нација сврстала Србију међу 100 земаља које су у 2024. години забележиле највећи раст туристичког промета.
На овогодишњем сајму представљена је целокупна туристичка привреда, новитети и трендови у туристичком, хотелском и угоститељском бизнису, а посетиоци, љубитељи путовања, били су у прилици да се информишу о путним аранжманима, смештају, авио-картама, културном наслеђу, туристичким атракцијама и бројним информацијама за будућа путовања.
Домаћи туризам
Посебно интересовање посетилаца је владало за домаћи туризам који су у хали 4 представиле Туристичка организација Србије, Туристичка организација Београда, многобројне локалне туристичке организације, планински центри, бање Србије, етно-села и други.
Традиционално, на овој сајамској манифестацији туристичке потенцијале, комплетну понуду и туристичке производе лозничког краја представила је у току четири сајамска дана Туристичка организација града Лознице (ТОГЛ).

Фото: loznica.rs
Лознички туристички посленици наступали су на заједничком штанду са суседним општинама Крупањ и Мали Зворник, што је наставак дугогодишње успешне сарадње у заједничком сајамском промовисању. Ове године у заједничком представљању изостала је општина Љубовија, које је наступила у оквиру регије Западне Србије.
− То је једна дивна сарадња која траје већ годинама, ми смо ипак регија Подриње, која је Стратегијом развоја туризма Србије до 2025. године управо и предвиђена као таква регија и некако се најбоље видимо када смо заједно − рекла је за „Лознички недељник“, говорећи о овогодишњем сајамском наступу директорка ТОГЛ Снежана Перић.

Фото: ТВ Лотел
Она је рекла да је на овогодишњем сајму ТОГЛ наступила са новим брошурама и сјајним визуелним идентитетом Лознице са атрактивним фотографијама.
− Наравно, ту је и наш „миљеник“ − музичко-сценски фестивал „ЛилаЛо“, по којем је сада Лозница препозната као град лила, град фестивала, али пре свега као град Вука Стефановића Караџића и град азбуке и зато Вук увек заузима централно место на нашем штанду. Наравно, ту су и бројне друге понуде, изузетно смо поносни на нашу туристичку привреду, која је све боља и све спремнија.
Проширују нам се смештајни капацитети, све су нам лепши и садржајнији угоститељски објекти и ми заиста са поносом овде презентујемо туристичку понуду нашег града.
Поред саме понуде у граду, ту су и манифестације јер су оне врло често разлог за посету Лозници, и то све врсте манифестација: неко воли спорт, неко фолклор, неко воли да лила − сматра Перићева.
Када је реч о напретку туризма, Перићева истиче значај тзв. културизма, јер су култура и туризам у нераскидивој вези, а највеће интересовање туриста током целе године, како је истакла, влада управо за културно наслеђе, материјално или нематеријално.
Лознички туристички посленици су на Сајму у оквиру промоције нових публикација промовисали нови „Планински водич Лознице“ и двојезични календар манифестација.
− Туристи најчешће „Планински водич Лознице“ преузимају у ПДФ формату јер ретко ко се када пође на планинарење одлучи да носи свеске и књиге и оптерети ранац тиме, али водич у ПДФ формату сви могу преузети скенирањем кју-ар кода и носити са собом у телефону, напросто морамо пратити нове технологије.
Почаствовани смо као ТОГЛ што је наша прва и почасна гошћа на Сајму била градоначелница Лознице Драгана Лукић, која је била са нама на отварању, дала нам пуну подршку и пожелела срећан наступ − рекла је директорка ТОГЛ-а.
Нови замајац у развоју здравственог туризма у Подрињу
Ове године на Сајму туризма су посебно акцентоване бање Србије, које су привукле велику пажњу јер су саставни део активног одмора и одмора у природи, који је тражени туристички производ међу туристима.
Бање Србије са лековитим водама и спа третманима понајвише привлаче туристе из региона.
Међу учесницима Сајма запажен наступ традиционално је имала Специјална болница за рехабилитацију „Бања Ковиљача“ (СББК), носилац развоја здравственог туризма у Подрињу, која је на Сајму представила своје понуде, потписала нове и обновила старе уговоре и најавила нове послове.
− Занимљиво је како се ове године Туристичка организација Србије представила посетиоцима Сајма јер су ове године бање Србије у фокусу и њихов промо-филм „Доживите бање Србије“ почео је кадровима Бање Ковиљаче.
Мало сам се нашалио са колегама из других бања и рекао да ми нисмо по абецеди први, али вероватно смо бирани по раду, квалитету и чувењу. Заиста смо били поносни и на отварању Сајма након чега смо одмах имали сусрете и са министром туризма, министром културе и са министром спорта. Сви већ добро знају за Бању Ковиљачу и имају планове како је даље развијати − рекао је говорећи о овогодишњем наступу на Сајму туризма вршилац дужности директора СББК прим. др Александар Јокић.

Фото: ТВ Лотел
− Оно чиме се дичимо ове године то је нова брза саобраћајница којом се долази до Бање Ковиљаче и много смо ближи свим нашим потенцијалним посетиоцима, што ће сигурно дати нови замајац у развоју здравственог туризма и туризма уопште у Подрињу − оценио је Јокић.
− Оно што је ново у Бањи Ковиљачи то је да ће сви гости који су код нас на лечењу већ од марта или априла моћи да пробају чувене вежбе које су креиране за нашу установу, то су вежбе „Ковиље-чи“, где ће један термин бити у преподневним, а један у послеподневним часовима.
Сви гости ће моћи уз едукованог физиотерапеута да раде вежбе у природи, релаксације, то ће бити допуна нашим програмима, а ове године се навршава пуних двадесет година од када Пеђа Филиповић и његова велнес академија едукују наше физиотерапеуте за специјализоване масаже које се примењују у нашем велнес центру „Ковиље“.

Фото: ТВ Лотел
Тим поводом ми креирамо један нов програм који је опет базиран на ономе што је природно – то је природни фактор Бање Ковиљаче, природне биљке и уља које представљамо на Сајму. Мало која установа која има велнес и здравствени велнес центар може да се подичи да има едукацију од двадесет година у континуитету − рекао је др Јокић.
− Оно што је ново то је оно што радимо за сада са осигураницима фонда из Аустрије, а надамо се у будућности да ће то бити и за наше пацијенте, то је нови профил рехабилитације – биопсихосоцијална рехабилитација коју раде бање у Немачкој, Аустрији и Швајцарској и једна бања ван те три земље – то је Бања Ковиљача.
Почели смо то да имплементирамо, да ли ћемо до краја године успети да све завршимо, јер мало аустријска страна касни са својом документацијом коју треба да нам припреми, али едукација је већ кренула, тако да се ради више на човеку а не на дијагнози од које се лечи.
Све је подређено пацијенту, биће више предавања и више ће бити укључен психолог у целу рехабилитацију.
То ће бити ново од ове године за оне пацијенте који, за сада, долазе из Аустрије, али сам сигуран да ће заживети и за оне госте који долазе из наше земље, али и из региона и целог света − рекао је Јокић.
Овакав сајамски наступ значајан је за СББК јер је то прилика за учвршћење старих и стварање нових пословних контаката. СББК након Сајма у Београду учествоваће од 5. до 7. марта у оквиру наступа Туристичке организације Србије на сајму ИТБ Берлин, највећем светском сајму туризма који окупља све стручњаке из ове индустрије, као и ширу јавност, а у мају наредне 2026. године установа ће бити домаћин Светског конгреса балнеолога, који ће бити одржан први пут у нашој земљи како у историји Србије тако и Југославије.

Фото: ТВ Лотел
Међународни сајам туризма у Београду и ове године наставио је да промовише едукацију и промовише свест о туристичким могућностима, стимулише економску активност и локалну привреду, посебно позиционирајући Србију и њене туристичке капацитете кроз презентације, дегустације и демонстрације културе, хране, традиције и културног наслеђа.
Земља партнер 46. Међународног сајма туризма била је Италија, једна од најатрактивнијих туристичких дестинација у Европи и свету, а први пут, поред земаља које традиционално излажу, представиле су се Венецуела, Панама, Еквадор и Естонија.
Под окриљем Сајма туризма традиционално је одржан и 20. Међународни сајам хотелско-угоститељске ХоРеЦа опреме.
Аутор: Сања Димитрић Нешић