
МОДЕРНО И ДОСТУПНИЈЕ ТУРИСТИЧКО ПРЕДСТАВЉАЊЕ ГРАДА
ЛОЗНИЦА (25. децембар 2025) – Туристичка организација града Лознице: година у знаку манифестација, нових садржаја и јачања туристичког имиџа града
Лозница као јединствена туристичка дестинација препознатљива је по мноштву манифестација, доброј сарадњи са локалном привредом, али и новим туристичким производима. У 2025. години приметна су улагања у видљивост и квалитет туристичке понуде, од „ЗимаЛо“ фестивала до дигиталне мапе.

Фото: Редакција / ТОГЛ фејсбук
Током 2025. године Туристичка организација града Лознице (ТОГЛ) реализовала је бројне програме и манифестације са циљем да Лозницу позиционира као препознатљиву туристичку дестинацију – завичај великана, колевку ћирилице и град лила – на туристичкој мапи Србије и Европе.
Кроз богат календар догађаја, развој туристичких производа и сарадњу са локалном привредом, Лозница је током целе године нудила разноврсне садржаје за грађане и посетиоце.
Према речима директорке ТОГЛ, Александре Пурић, посебан акценат стављен је на развој кључних туристичких производа и повезивање са привредницима, удружењима и појединцима који делују у области туризма или су са њим уско повезани.

Фото: ТВ Лотел
– Циљ ових активности био је да се град представи као јединствена и заокружена туристичка целина, као и да се ојача заједнички наступ на сајмовима туризма и другим промотивним догађајима у земљи и иностранству – рекла је Пурићева.
Додала је да је ТОГЛ током године организовала низ запажених манифестација међу којима су „Приђи срцем“, Осмомартовски и друге етно базаре, интернационални фестивал живих статуа и уличних забављача „Статуа фест“, Сајам цвећа, Матурски дефиле, Дечји карневал, фестивал „ЛилаЛо“, као и Михољске сусрете села и обележавање Светског дана детета.

Фото: ТВ Лотел
Како је назначила, посебну пажњу публике привукли су и спортско-рекреативни и породични догађаји, који су привукли пажњу суграђана и гостију и значајно допринели оживљавању градских улица.
– Поред сопствених програма, ТОГЛ је пружила подршку и бројним манифестацијама других организатора, међу којима су међународни фестивали и смотре фолклора, Дан града, Дринска регата, фестивал „На раскрсници“, Дан младих, Регионални сајам меда, Питијада, изложба гљива, као и бројне спортске, културне и хуманитарне активности.

Фото: ТОГЛ фејсбук
Оваква подршка допринела је богатој и разноврсној понуди током целе године – подсетила је Пурићева и додала да су посетиоцима током целе године на располагању били и Туристички инфо-центри у Лозници и Бањи Ковиљачи, док је током летње сезоне радио и инфо-центар у Тршићу, једном од најзначајнијих културно-историјских локалитета овог краја.
Директорка ТОГЛ подсетила је и да су у 2025. години промовисане две нове туристичке публикације – „Планински водич“ и брошура „Цркве и манастири“, које су додатно обогатиле промотивни материјал и туристичку понуду града.
Крај године обележио је почетак зимског фестивала „ЗимаЛо“, који је започео средином децембра отварањем клизалишта на Лагатору, а трајаће до средине јануара идуће године уз бројне пратеће садржаје, посебно намењене најмлађима.
– Програм фестивала обухвата дечје представе, анимације на леду, карусел, возић и хуманитарну трку Деда Мразова, док ће празничну атмосферу употпунити концерти и тематски базари – истакла је наша саговорница.
У оквиру фестивала „ЗимаЛо“ најављена је и промоција новог градског сувенира – друштвене игре „Не љути се човече“ са мотивима Лознице. Истовремено је у завршној фази израда новог сајта ТОГЛ и дигиталне туристичке мапе са више од 350 локација, што, према речима Пурићеве, представља значајан корак ка модернијој и доступнијој туристичкој презентацији града.
Годину на измаку су обележила и значајна признања – ТОГЛ је освојила више награда на међународним и националним изложбама туристичких публикација, чиме је потврђен квалитет промотивног материјала и континуиран рад на унапређењу туристичке понуде Лознице, међу којима се издвајају: трећа награда за публикацију „Цркве и манастири“, трећа награда за разгледницу – „Вук“ и друга награда за једнолисну брошуру „Бања Ковиљача“ на 21. Међународном фестивалу туристичких публикација „Кофер слова“ у Крушевцу. Поред тога, на 18. Изложби сувенира и туристичких публикација „Лесковац 2025“, Туристичка организација нашег града освојила је другу награду за публикацију „Цркве и манастири“ у категорији вишелисна штампана публикација до 50 страна.
Аутор: Сања Димитрић Нешић