
PREDSTAVLJANJE TURISTIČKE PONUDE JADRA NA 44. MEĐUNARODNOM SAJMU TURIZMA U BEOGRADU
LOZNICA (1. MART 2023) – Turistička organizacija grada Loznice imala zapažen nastup na 44. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu. U centru sajamske promocije: aktivan odmor, doživljaj, boravak u prirodi, kulturno-istorijsko nasleđe.

Foto: TV Lotel
Pod sloganom „Kad je odmor nije teško“ u Beogradu je od 23. do 26. februara održan 44. Međunarodni sajam turizma, najznačajnija sajamska turistička manifestacija u regionu na kojoj je posetiocima predstavljen veliki broj svetskih popularnih destinacija sa raznovrsnom turističkom ponudom.
Ove godine u centru promocije na Sajmu turizma bilo je ono što turisti najviše traže: doživljaj, aktivan odmor, boravak u prirodi i kulturno-istorijsko nasleđe.
Tradicionalno, kada je reč o domaćem turizmu, bogatu i raznovrsnu ponudu Jadra na sajmu je predstavila Turistička organizacija grada Loznice (TOGL), koja je nagrađena najprestižnijom nagradom u oblasti turizma Srbije za 2022. godinu, nagradom „Turistički cvet“.
Loznica je i ove godine na Sajmu turizma nastupala u okviru Turističke regije Podrinje, na zajedničkom štandu sa susednim opštinama Krupanj, Mali Zvornik i Ljubovija.
– Divno je što imamo sve privilegije zahvaljujući ovoj nagradi, ali nagradu treba i odbraniti. Mi smo na Sajam turizma došli spremniji nego ikada. Bez obzira na sve sajamske nastupe, nama je najvažniji nastup na Beogradskom sajmu turizma jer nastojimo da našu Loznicu i Srbiju predstavimo u najlepšem svetlu – rekla je direktorka TOGL-a Snežana Perić.

Foto: TV Lotel
– Mi smo na ovom sajamskom nastupu pokazali da je Loznica grad svetlosti jer je ceo štand u neonskim reklamama, da je grad budućnosti i kompletan štand je futuristički, zajedno sa celom regijom Podrinje. Loznica je grad Vuka zato na štandu imamo neonsku siluetu Vuka u prirodnoj veličini i grad lila jer su lile atrakcija koja i dalje privlači veliku pažnju turista – navela je naša sagovornica.
– Povodom ovog sajma izdali smo i nov promotivni materijal, nove brošure i kalendar manifestacija za 2023. godinu, kao i novu brošuru za Znamenito mesto Tršić, kandidata za najbolje turističko selo na svetu. Tu su i novi flajeri i najava novog festivala „LilaLo“, takmičenja „Brkovi po Vuku“ i nove manifestacije „Statua fest“, internacionalne manifestacije koja izaziva ogromnu pažnju posetilaca i medija – rekla je Perićeva.

Foto: M. Lazarević
Ona je istakla značaj zajedničkog sajamskog nastupa sa susednim opštinama u okviru Turističke regije Podrinje jer su, kako je rekla, tako daleko vidljiviji, a sajam je i prilika za zapaženu promociju drinske rivijere, koja spaja sve opštine. Posetioci na štandu Loznice bili su u prilici da se upoznaju sa bogatom turističkom ponudom našeg kraja, da učestvuju u nagradnoj igri i da isprate zabavni program u kojem su učestvovali kvartet „Uvertira“, Teatar „Mimart“, žive statue i ulični zabavljači „Statue fest“, maskote lila, trio „Balkanske žice“ i orkestar „Vožd“.
Sledeći nove trendove u turizmu TOGL je posetiocima na štandu omogućila još jednu inovaciju: da na vertikalno postavljenom ekranu (kao na mobilnom telefonu), gledaju kratke video-projekcije sa prezentacijama turističke ponude grada Loznice.
Specijalna bolnica „Banja Koviljča“: dokazano najbolji
Tradicionalno, na Sajmu turizma u Beogradu na samostalnom štandu predstavila se Specijalna bolnica za rehabilitaciju „Banja Koviljača“, nadaleko poznata elitna zdravstvena ustanova za prevenciju, lečenje i rehabilitaciju, koja je u protekloj godini odnela sva priznanja za kvalitet i liderstvo.
– Mi se tradicionalno predstavljamo našim starim i potencijalnim novim gostima, a glavni moto našeg nastupa je ono čime smo završili prethodnu godinu: „Dokazano najbolji“ – rekao je za naš list direktor ove ustanove prim. dr Aleksandar Jokić.

Foto: TV Lotel
– Svi ovde nude usluge lečenja, rehabilitacije i prevencije što se tiče banjskih centara, a ono što mi nudimo se već zna ne samo u Srbiji nego i šire. Mi smo dokazano najbolji, šampioni smo kvaliteta jugoistočne Evrope i Srbije i jedina ustanova na prostoru bivše Jugoslavije koja je ispunila standarde Evropske unije (EU), i to ne bilo koje zemlje EU nego Austrije, i s ponosom to ističemo – naglasio je direktor.
– Ono što je nama „potencijalni problem“, to je trenutna posećenost od 85 %, što nikada nije bilo u zimskom periodu kao ove godine i to obećava da će biti više nego dobra turistička sezona – naglasio je Jokić.
– Ono što je budućnost, to je da pokušamo sa Vladom Srbije da dođemo do novih sredstava za proširenje kapaciteta , a drugo, ne manje važno je da li će Banja Koviljača, kao i cela Srbija imati dovoljno radne snage u ugostiteljskom delu da isprati sva interesovanja koja vladaju, kako za lečilištem, tako i za našim pratećim sadržajima što se tiče ugostiteljstva – rekao je Jokić.
Specijalna bolnica za rehabilitaciju „Banja Koviljača“ je na ovogodišnjem sajmu potpisala i Protokol o međusobnoj saradnji sa Fakultetom organizacionih nauka Univerziteta u Beogradu.
Svoju prolećnu i letnju hotelsku ponudu na Sajmu turizma su predstavili i hotel „Rojal spa“ u Banji Koviljači i hotel „Rojal Drina“ u Malom Zvorniku. U tim hotelima akcenat su na ovogodišnjem sajmu stavili na predstojeće vaskršnje praznike za koje su posetioci imali sajamske popuste.
Ljubovija obara rekorde
Turističku ponudu opštine Ljubovija na Sajmu turizma promovisala je Turistička organizacija opštine Ljubovija, koja je akcenat u svojoj ponudi tradicionalno i ove godine stavila na Drinsku regatu, nadaleko poznatu manifestaciju i van granica naše zemlje, koja se održava svake godine druge subote u julu.
Ove godine regata će biti održana 8. jula, a opština Ljubovija i tamošnja turistička organizacija za tu priliku pripremaju bogate kulturno-zabavno i sportske događaje. U toj opštini akcenat stavljaju i na „Gastro festival“, drugu značajnu manifestaciju koja se održava druge subote u maju, a ove godine to će biti 13. maja.

Foto: TV Lotel
Sajam je prilika i mesto da se promovišu prirodne lepote, netaknuta priroda, kulturno-istorijski spomenici, razvijeni verski turizam jer svi ti segmenti, prema rečima turističkih poslenika te opštine, veoma privlače turiste i posetioce, zbog čega se obaraju rekordi posećenosti i proširaju smeštajni kapaciteti.
Krupanj daje prednost seoskom turizmu
U okviru Turističke regije Podrinje tradicionalno svoju ponudu na Sajmu turizma predstavila je i opština Krupanj, koja je ove godine akcenat stavila na seoski turizam. U skladu sa tim posetioci su bili u prilici da se, kroz oslikan štand na kojem je dominirao prozor kroz koji se vidi netaknuta priroda Krupnja upoznaju sa prirodnim lepotama rađevskog kraja koja turiste poziva da dođu i u njima uživaju.

Foto: TV Lotel
Mali Zvornik turistima sve privlačniji
Zajednički nastup na Sajmu turizma sa gradom Loznicom, opštinama Krupanj i Ljubovija imala je i opština Mali Zvornik, koja je akcenat u svojoj turističkoj ponudi stavila na poznati turistički lokalitet „Podzemni grad Karađorđevića“ i promociju arherološkog lokaliteta „Orlovine“ na kojem će, prema najavi turističkih poslenika te opštine, na proleće biti nastavljeni arheološki radovi.
Malozvorničani najavljuju i izradu tri vidikovca sa kojih će se moći razgledati Zvorničko jezero i panorama te opštine, a promovisane su i prepoznatljive manifestacije: Skobaljijada i Gurmanijada i Dani sportsko-rekreativnog i kulturnog turizma „Drina je smisao života“.

Foto: TV Lotel
Ovogodišnji Sajam turizma u Beogradu bio je prilika da se čuju i ohrabrujući podaci iz turističke privrede Srbije. Prema informacijama Turističke organizacije Srbije, naša zemlja je protekle godine imala rekordnu turističku godinu u kojoj je ostvareno 12, 2 miliona noćenja, čime je prevaziđena 2019. godina koja je bila najbolja do tada. Od početka godine broj noćenja veći je za 30 odsto u odnosu na isti period lane.
Autor: Sanja Dimitrić Nešić