
PRIPREMA SVRŠENIH OSNOVACA ZA POLAGANJE MALE MATURE
Inicijalno testiranje osmaka na početku školske godine, kao i kasniji probni završni ispit, značajni za stvaranje uvida u stvarno znanje učenika. Značajnu podršku u pripremi za polaganje i za upis u srednju školu đacima škole pružaju kroz intenzivnu pripremnu nastavu, raznovrsna testiranja i savetovanja, kao i organizovanjem tribina za decu i njihove roditelje.
LOZNICA (7. februar 2019) – Zbirke zadataka za polaganje testova na predstojećem završnom ispitu za učenike osmog razreda su u prodaji, a osim ovakvog načina provere sopstvenog znanja i pripreme za upis u željenu srednju školu, značajnu i odgovarajuću pomoć i smernice đacima u tom pogledu u narednom periodu trebalo bi da pruže njihovi roditelji, nastavnici, kao i zaposleni u psihološko-pedagoškim službama.
Svaka od tri zbirke (iz srpskog, odnosno maternjeg jezika, matematike i kombinovanog testa) sadrži po 450 zadataka, od kojih je najmanje petina nova u odnosu na prošlu godinu, a na kraju svake publikacije nalaze se rešenja.
Zbirke su učenicima pomoćno sredstvo koje im služi za proveru sopstvenog znanja, kao i njihovog upoznavanja sa modelom pitanja sa kojima će se susresti prilikom polaganja završnog ispita.
Inicijalno testiranje osmaka na početku školske godine
Osnovne škole, u skladu sa planom pripreme za završni ispit, tokom školske godine organizuju niz aktivnosti kako bi pomogle učenicima da se što bolje pripreme za njegovo polaganje.
Kako je za „Loznički nedeljnik“ rekla Milica Vasić, psiholog u lozničkoj Osnovnoj školi (OŠ) „Kadinjača“, jedna od prvih predispitnih aktivnosti sa kojima se učenici susreću još na početku osmog razreda tiče se njihovog inicijalnog testiranja iz svih predmeta koje će polagati na završnom ispitu.

Milica Vasić. Foto: Redakcija
Na taj način učenici stiču uvid u svoje stvarno znanje, što istovremeno nastavnicima predstavlja dobar pokazatelj na koje oblasti bi u radu sa đacima trebalo da obrate pažnju kako bi oni ostvarili nivo znanja potreban za uspešno polaganje ispita u junu.
– Sličnu funkciju ima i probni završni ispit, koji se organizuje u aprilu i koji u stvari predstavlja generalnu probu stvarnog, završnog ispita. Učenici se stavljaju u situaciju testiranja, polažu u potpuno istim uslovima u kojima će polagati na završnom ispitu, što u psihološkom smislu na njih ima značajan uticaj – rekla je Vasićeva.
Kako je objasnila, đaci se na taj način suočavaju sa svojim strahovima, tremom i uzbuđenjem, što utiče na smanjenje tenzije prilikom polaganja stvarnog završnog ispita s obzirom na to da su već imali slično iskustvo.
Pripremna nastava i test profesionalnih opredeljenja
Krajem maja škole organizuju i intenzivnu pripremnu nastavu za buduće srednjoškolce, dok psihološko-pedagoške službe organizuju niz različitih aktivnosti kojim pomažu učenicima da sa manje treme i smirenije pristupe završnom ispitu i izboru pogodne srednje škole.
– U tom smislu učenici rade test profesionalnih opredeljenja, prilikom čega spoznaju koje su sfere njihovih interesovanja, u kojim oblastima pokazuju talente i sklonosti i samim tim sužavaju izbor srednjih škola – navela je Vasićeva.
Ona je dodala da isto tako srednje škole organizuju takozvani dan otvorenih vrata, kada predstavljaju svoje obrazovne profile, aktivnosti koje realizuju i informišu učenike o svemu što bi moglo da ih interesuje ukoliko bi se odlučili da upišu neki od smerova upravo u njihovoj školi.
Autor: Danica Pavlović
Ceo tekst je dostupan u štampanom izdanju „Lozničkog nedeljnika“.