
TOGL: USPEŠAN RAD OBOGAĆEN DIGITALNIM ZNANJEM I ISKUSTVIMA
Turistička organizacija našeg grada u protekloj godini ostvarila sve planirane aktivnosti u skladu sa epidemijskim merama. U godini obeleženoj virusom korona, zahvaljujući svestranom razvoju ustanove u prethodnom periodu, spremno dočekana prilika za promociju turističkih potencijala i proizvoda Loznice, a sve je bazirano na digitalnim platformama.
LOZNICA (3. januar 2021) – Specifična godina obeležena pandemijom virusa korona i situacijom u kojoj su gotovo svi domaći turisti bili onemogućeni da putuju van granica svoje zemlje, pored brojnih teškoća koje je izazvala, delom je bila i korisna za domaći turizam, koji je doživeo ekspanziju neočekivanih razmera.
Tako je direktorka Turističke organizacije grada Loznice (TOGL) Snežana Perić u razgovoru za naš list ocenila proteklu godinu, po mnogo čemu uspešnu za tu ustanovu, u kojoj je pored brojnih ostvarenih rezultata, uspešno realizovala svoje planirane aktivnosti, koje su sprovođene u skladu sa epidemijskim merama koje su na snazi od 15. marta.
Pandemija virusa, koja je prema njenim rečima stvorila „novu stvarnost“, dovela je do toga da ljudi zbog zatvorenih granica i sprečenosti da putuju u inostranstvo, mnogo više upoznaju Srbiju, njene prirodne lepote i turističke potencijale.
– Mi smo tu neočekivano dobru priliku za promociju turističkih potencijala i proizvoda našeg grada spremno dočekali i iskoristili, zahvaljujući razvijanju ustanove prethodnih godina uz podršku rukovodstva grada na čelu sa gradonačelnikom Vidojem Petrovićem, čija jasna vizija vodi Loznicu u sigurnu i bolju budućnost – rekla je Perićeva.
Osvrnuvši se na 2020. godinu, podsetila je da je početak godine obeležen tradicionalnom humanitarnom manifestacijom „Priđi srcem“ i Novogodišnjim bazarom, koji je trajao do Božića, a da je sve to bilo obogaćeno muzičkim i kulturno-umetničkim programom, brojnim novinama za fotografisanje i bajkovitom prazničnom atmosferom.
Novi vizuelni identitet ustanova je primenila u svim promotivnim materijalima, te je objavljen promotivni video „Loznica 2020“, kao i novi promotivni video festivala „LilaLo“, urađena je maskota Lila i spremno su otpočeli svoje predstavljanje na nastupima u zemlji i inostranstvu.

Foto: TOGL
– Prvi put smo nastupili na Međunarodnom sajmu turizma u Sofiji (Bugarska) na štandu Turističke organizacije Srbije, tradicionalno smo naš grad predstavili i na Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu na zajedničkom štandu regije Podrinje, a uradili smo i novi turistički vodič na francuskom jeziku – navela je Perićeva.
Turistička organizacija Loznice je pružila podršku kvartetu „Uvertira“, ovdašnjem muzičkom sastavu, prilikom njihovog organizovanja prvog solističkog koncerta u Vukovom domu kulture, ali i kasnije, u vreme zabrane kretanja za naše sugrađane, organizovanjem njihovog onlajn koncerta u Ulici Jovana Cvijića ispred Vukovog doma kulture.

Foto: Privatna kolekcija
Od početka pandemije intenzivnije se radilo na promociji putem digitalnog marketinga, posredstvom interneta i društvenih mreža, Fejsbuka, Instagrama i Jutjub kanala, a svoj rad učinili su vidljivijim gostovanjem u brojnim televizijskim emisijama sa nacionalnom frekvencijom.
U 2020. godini otvoren je i novi turističko-informativni centar u Banji Koviljači na ulazu u banjski park, a tim povodom urađena je i nova kolekcija suvenira pod nazivom „Banja Koviljača u cveću“ sa novom kolekcijom razglednica. Takođe, organizovan je i Etno-bazar u Tršiću sa turističkim info-kioskom i suvenirnicom.
Rad u protekloj godini obeležio je i Osmomartovski bazar, Maturski defile, rekreativna šetnja, Saborsko prelo, kao i pružanje podrške u organizaciji izložbe „Povratak starih tkanina“, koncerata Smotra veterana folklora, Smotra folklora „Podrinje kroz pesmu i igru“, sportsko-rekreativne manifestacije Hard enduro, Regionalnog sajma meda, Izložbe gljiva, Dečje nedelje i dečjeg muzičkog takmičenja „Srbija u ritmu Evrope“.
Nisu izostali ni nagradni foto-konkursi namenjeni našim sugrađanima.
Zbog pandemije bilo je onemogućeno održavanje programa festivala LilaLo, a kako je Perićeva ukazala, uspešno su realizovali deo programa kroz snimanje dokumentarnih zapisa o lilanju i svih pratećih običaja i onlajn koncerata grupa koje su premijerno nastupile kao rezultat rada sa mladima (Etno-grupe „Lile“ i zajednički nastup kvarteta „Uvertira“ i ovdašnje rok grupe „Solo“).
Završen je projekat postavljanja turističke signalizacije na teritoriji grada Loznice, koji je obuhvatio postavljanje dvojezičnih znakova vozačke i pešačke signalizacije na državnim i lokalnim putevima, znakove dobrodošlice, kao i instalaciju info-tabli na 13 ovdašnjih turističkih odredišta.
– Prisustvovali smo brojnim onlajn seminarima, učestvovali na izložbama turističkih publikacija i suvenira u Kruševcu i Leskovcu, gde smo osvojili brojne nagrade, uspešno smo završili akciju „Turistička patrola“ i potpisali protokol o saradnji u oblasti turizma sa opštinom Ugljevik – podsetila je Perićeva.
Pred sam kraj godine, kako je i planirano, u Loznici i Banji Koviljači su postavljene novogodišnje instalacije i pripremljena je bogata kolekcija prazničnih suvenira.

Foto: TOGL
Naša sagovornica je istakla da na osnovu iskustava i saznanja iz prethodnih godina i u narednoj očekuje povećan broj domaćih turista koji će se odlučiti da svoj odmor ili deo odmora provedu upravo u Loznici.
– Turistička organizacija Loznice je deo odgovorne lokalne samouprave čije institucije posluju sinhronizovano i nećemo dozvoliti da se dogodi nekontrolisan rast turizma. Naprotiv, očekivanu dalju ekspanziju pratićemo svojim aktivnostima koje ćemo realizovati u skladu sa epidemijskom situacijom i drugim okolnostima. Nadamo se najboljem, a to podrazumeva realizaciju svih aktivnosti koje će biti oplemenjene novim znanjima i iskustvima na digitalnim platformama koja smo stekli u 2020. godini – najavila je Perićeva.
U 2021. godini plan Turističke organizacije grada Loznice je da nastavi sa kontinuiranom edukacijom zaposlenih, saradnika i privrednih subjekata u turizmu sa akcentom na razvoj ruralnog turizma i digitalnih komunikacija kako bi privukli još veći broj savremenih turista koji su trenutno najviše zainteresovani za boravak u prirodi i za gastronomiju.
Autor: Danica Pavlović