Foto: TV Lotel

ZORANA MIHAJLOVIĆ: PROJEKTI ZA RAVNOMERAN RAZVOJ LOZNICE I SRBIJE

U prethodnom periodu, kako je ocenila ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, radilo se u svakom delu Srbije, kako nijedan deo zemlje ne bi bio zapostavljen. Za Loznicu i uopšte zapadnu Srbiju od izuzetnog značaja biće izgradnja brze saobraćajnice Loznica–Šabac, a izvesno je da će se raditi i pruga Valjevo–Loznica, za šta će u državnom budžetu za narednu godinu biti izdvojen značajan deo sredstava.

LOZNICA (17. jun 2020) – Cilj, interes i vizija države jeste da ljudi ostanu da žive tamo gde su njihove kuće uz mogućnost da, zahvaljujući dobroj infrastrukturi, rade u nekom drugom gradu – rekla je potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović u razgovoru za glasila medijske kuće „Lotel“ i najavila da će država ove godine uložiti devet milijardi evra u realizaciju infrastrukturnih projekata.

Naglasila je da se decenijama u Srbiji o putevima, železnici, aerodromima i o vodnom saobraćaju više pričalo nego što se radilo, a da se u prethodnih nekoliko godina ulagalo u svaki deo Srbije kako nijedan ne bi bio zapostavljen.

Foto: TV Lotel

Urađen je Koridor 10, za koji je Mihajlovićeva rekla da ga smatra najvažnijim koridorom, rehabilitovano je više od 700 kilometara regionalnih puteva i izvode se radovi na izgradnji najbrže pruge u jugoistočnoj Evropi od Beograda do Budimpešte.

– Svaki put je važan, nema malog ili velikog puta, mosta, niti male ili velike pruge – rekla je i dodala da se u Srbiji trenutno gradi 220 kilometara auto-puteva, a u narednih godinu dana počeće izgradnja još 250 kilometara.

(…)

Za Loznicu će od izuzetnog značaja biti brza saobraćajnica do Šapca čija izgradnja je počela prošle godine radovima na mostu preko reke Save, kao i izgradnja auto-puta Ruma–Šabac, deonica koja će biti rađena početkom maja iduće godine.

Obezbeđena je sva projektno-tehnička dokumentacija, izdati su lokacijski uslovi i građevinske dozvole, a preostalo je da se završi deo posla vezan za eksproprijaciju zemljišta, jer stvari moraju da se rešavaju uz obostrani dogovor i kako je navela možemo da očekujemo da će cela deonica od Rume do Loznice (77 km) biti završena za tri do tri i po godine.

Foto: TV Lotel

Pomeranje rokova, kako je objasnila, zavisiće od radova na auto-putu Ruma–Šabac, s obzirom na to da su ti radovi ozbiljniji i komplikovaniji zbog korišćenja drugačije tehnologije u odnosu na radove na izgradnji brze saobraćajnice.

– Davno je o tom putu trebalo da se misli. Pokušavamo celu Srbiju da premrežimo dobrim magistralnim putevima i zapadnom delu Srbije je nedostajalo da dobije brzu saobraćajnicu kojom će ljudi biti zadovoljni i zahvaljujući kojoj će moći brže da se povežu, ne samo unutar Srbije, već sa čitavim regionom – rekla je ministarka.

Ideja je da se oko Loznice izgradi obilaznica za ljude koji idu u pravcu Banje Koviljače i dalje prema Bajinoj Bašti i u toku ove i iduće godine radiće se idejni projekat za obilaznicu, a neophodno je, kako je Mihajlovićeva istakla, da se o tome razgovara sa čelnim ljudima grada i zatim razmišlja o načinima finansiranja.

– Važno je ne samo za Loznicu, koja nije mali grad, već i za sve ostale gradove, da imaju svoju obilaznicu kako bi kvalitet života u samom gradu bio dobar, a sa druge strane kako bi tranzit bio mnogo brži nego što je sada – precizirala je.

Srbija ulaže i u železnički saobraćaj, a važna pruga o kojoj se dosta govori, ali kako je Mihajlovićeva rekla, još uvek nema opipljivih rezultata, jeste pruga Valjevo–Loznica, čija vrednost će biti oko 220 miliona evra.

– Imamo urađen idejni projekat i razgovarali smo sa pojedinih kineskim kompanijama koje su bile zainteresovane da sa „Železnicom Srbije“ započnu realizaciju tog projekta, a u međuvremenu nam se desio i rudnik jadarita koji je izuzetno važan za privredni razvoj ne samo tog kraja nego cele države – istakla je Mihajlovićeva.

Kako je navela, razmatra se da li je eventualno potrebno nešto prilagoditi, jer bi ta pruga trebalo da bude i za teretni saobraćaj i da omogući da sve što se iskopa i proizvede u rudniku može da se distribuira i poveže na druge velike koridore.

Naglasila je da će u narednih nekoliko meseci biti izmenjena projektno-tehnička dokumentacija, da je deo eksproprijacije već urađen, te da je izvesno da će pruga biti urađena.

Nema bitke programima

– Kada je Srpska napredna stranka bila u opoziciji, imali smo jasan program, jasan plan, izlazili smo i razgovarali sa građanima, objašnjavali šta je to što želimo da uradimo i to što smo tada govorili građani svih ovih godina mogu da vide – nove puteve, nove pruge, da osete stabilan budžet, redovno isplaćivanje plata i penzija, jednu političku stabilnu i uopšte, ekonomski stabilnu Srbiju – rekla je Mihajlovićeva odgovarajući na pitanje kako vidi predizbornu kampanju u Srbiji.

– Danas i uopšte poslednjih nekoliko godina imate opozicione političke partije koje sebe nazivaju ozbiljnim, a u suštini od njih ne možete da čujete nijedan argument o tome šta je to što bi trebalo dodatno da se uradi i šta bi moglo da bude bolje. Nažalost, nema bitke programima – pojasnila je.

Kako je istakla, građani su najbolje sudije koje postoje u državi i od njih očekuje da na izborima 21. juna pokažu da li su zadovoljni svime što je u prethodnom periodu urađeno, a pohvalno se izrazila o radu Vlade naglasivši da je to jedna od najboljih u prethodnih 20 ili 30 godina.

Očekuje da će nova biti bolja od prethodne, da u svim svojim segmentima bude mnogo efikasnija, ne samo u određenim resorima, sa mnogo većim kapacitetima i sa više kvalitetnijih ljudi.

Ministarka je poručila biračima da veruju u Vladu Srbije, u svog predsednika i u sve ono što je urađeno, a da 21. juna kada dođu na glasanje, razmisle o tome ko je svakog trenutka bio uz njih i brinuo o njihovim interesima.

Autor: Danica Pavlović

Ceo tekst je dostupan u štampanom izdanju „Lozničkog nedeljnika“.